Wij zijn er voor jou!

Expresbericht

Op zoek naar aangepast vervoer in Vlaams-Brabant?

Een vraag rond (aangepast) vervoer? Bel de Mobiliteitscentrale
Heb je een mobiliteitsbeperking? Je zit in een rolstoel, bent niet goed te been, slechtziend …? Heb je vervoer nodig … om naar het werk of naar school te gaan, naar de dokter te gaan of om iets leuks te gaan doen? Dan is de Mobiliteitscentrale het ideale startpunt voor je zoektocht naar vervoer.
Bel gratis 0800-26 990 
We zijn bereikbaar elke werkdag tussen 9 en 12 u. en tussen 13 en 16 u. Je kunt ook een bericht inspreken.

Wie kan terecht bij de Mobiliteitscentrale?
Iedere inwoner van Vlaams-Brabant met een mobiliteitsbeperking.
Je kunt bij ons terecht als je vervoersproblemen hebt omwille van:
 Een motorische beperking, al dan niet tijdelijk
 Hoge leeftijd
 Visuele handicap
 Ziekte

Hoe werkt het?
Wat kan de Mobiliteitscentrale voor jou doen?
1. De Mobiliteitscentrale geeft je informatie over aangepast vervoer. Zo krijg je een duidelijk overzicht van de mogelijkheden, de verschillende aanbieders en de verschillende voorwaarden en tarieven.
2. De Mobiliteitscentrale luistert en bekijkt wat jouw concrete vervoersvraag is. De medewerkers gidsen je naar een geschikte vervoersoptie en geven je alle informatie om snel en gemakkelijk je vervoer te regelen.
3. Voldoe je aan specifieke voorwaarden, dan kan de Mobiliteitscentrale je vervoer voor je regelen. In sommige gevallen komt de Mobiliteitscentrale financieel tussen om de prijs van je vervoer betaalbaar te houden.
De dienstverlening van de Mobiliteitscentrale is gratis. Ritten moeten natuurlijk wel betaald worden.

Met welke vervoerders werkt de Mobiliteitscentrale samen?
De Mobiliteitscentrale werkt samen met tal van mobiliteitsaanbieders. De Mobiliteitscentrale onderzoekt je vervoersvraag en helpt je vervolgens op weg. Er zijn twee opties:
1. De Mobiliteitscentrale verwijst je door. De Mobiliteitscentrale brengt je in contact met geschikte vervoerders.
  Gewoon vervoer met faciliteiten (begeleider, instapmogelijkheid voor rolstoelers …): Minder MobielenCentrale (MMC). Mutualiteiten, De Lijn, NMBS. Aangepast vervoer met ziekenwagen: ziekenwagenvervoer.
 Aangepast vervoer zoals busjes met rolstoellift, belbus.
2. De Mobiliteitscentrale regelt je vervoer. De medewerkers boeken je rit. In sommige gevallen zal de Mobiliteitscentrale financieel bijpassen om de rit betaalbaar te houden.
 Aangepast vervoer zoals busjes met rolstoellift: Diensten Aangepast Vervoer (DAV).
 Taxibedrijven die samenwerken met de Mobiliteitscentrale.

Extra informatie:
 Contacteer ons minstens 2 dagen voordat je vervoerd moet worden.
 Heb je op regelmatige basis vervoer nodig (bv. iedere week op donderdag naar de kinesist)? Dan onderzoeken we de mogelijkheden.
 Wordt je rit verzorgd door de Diensten Aangepast Vervoer (DAV) of door een privé taxibedrijf? Dan kan er altijd één begeleider (niet-rolstoelgebruiker) gratis mee.

Wat kost een rit?
We gaan steeds op zoek naar de goedkoopste vervoersoplossing. Dankzij de tussenkomst van de Vlaamse overheid kunnen de ritten tegen sterk verminderde tarieven worden aangeboden. Voor een gedetailleerde berekening van de kostprijs kun je gratis bellen naar 0800-26 990 of mailen naar mobiliteitscentrale@vlaamsbrabant.be

Wat heeft de Mobiliteitscentrale  Vlaams-Brabant te bieden?
 Uitgebreide informatie over aangepast vervoer;
 Een gerichte doorverwijzing naar de meest geschikte vervoerder.
 Het effectief organiseren van een vervoersrit.

april 2017

Copyright © Seniorama vzw